Werken met kinderen, jongeren en volwassenen binnen een klas- leefgroep, organisatie of vereniging is geen evidentie. Er spelen vaak vele dynamieken in een groep die het welbevinden en het leerklimaat negatief beïnvloeden. Vele van deze dynamieken zijn wel voelbaar, maar niet tastbaar en vaak onbespreekbaar. Dit kan ervoor zorgen dat een groep uit balans geraakt of individuen probleemgedrag stellen of ontwikkelen. Wanneer we deze
processen meer
aan de oppervlakte weten te
brengen, gaan hier ongelooflijk veel
leerkansen in schuil. Samen met jou / voor jou gaan we
aan de slag met jouw groep. We gaan op zoek naar hoe we een
groepsproces kunnen
lezen en kijken we
welke interventies hier mee samen gaan zodat “
de groep” de
bron wordt
van leren en eigenaar wordt van zijn eigen leerproces.
Samen werken we een programma uit, waarna we actief aan de slag gaan rond bijvoorbeeld herstel, verbinding, feedback en de sterktes die aanwezig zijn bij je klas- leefgroep. Dankzij onze jarenlange ervaring in de sociale sector en diverse scholingen die we hebben gevolgd, kunnen we een breed gamma van thema’s aanbieden op een ervaringsgerichte manier.